🔓 Ontgrendel een tijdelijke korting op de Webdesign Operating System →
Leer meer over webdesign

De perfecte checklist voor landingspagina’s

Vandaag richten we ons op een van de belangrijkste marketingmiddelen die je ooit voor je bedrijf zult hebben. De landingspagina. Ik heb tips op hoog niveau en ben vandaag jou gids.

Laten we beginnen.

Je energie in marketing is verspild als de landingspagina slecht is. Het een goed idee om een template te gebruiken in plaats om altijd creatief te worden.

Wacht, zeg ik niet altijd dat je creatief moet zijn? Ja 100%, je marketing moet creatief zijn om op te vallen. Maar creatieve layouts verwarren bezoekers. Dus wees creatief met marketing (advertenties / content / e-mail) en praktisch met je landingspagina.

Laten we dieper ingaan op secties die jouw landingspagina moet hebben.

De eerste sectie (hero sectie)

De hook is alles.

Het is de sectie die de bezoeker als eerste ziet.

Hier is mijn favoriete landingspagina formule:

1. Communiceer de waarde die je biedt (titel)
2. Leg uit hoe je dat doet (subtitel)
3. Laat de gebruiker het visualiseren (afbeelding)
4. Maak het geloofwaardig (sociaal bewijs)
5. Maak de volgende stap makkelijk (CTA)

Sociale Bewijs

Sociaal bewijs is een van de grootste motivatoren. Er is niet zoiets als te veel sociaal bewijs.

Toon cijfers of logo’s van bekende klanten om vertrouwen op te bouwen. Niets verkoopt beter dan een tevreden klant. Hier zijn de beste 7 manieren:

• Cases
• Statistiek
• Certificaten
• Klantenlogo’s
• Klantenreviews
• Review platformen
• Betrouwbare bronnen

FAQ

Ga er niet vanuit dat ze de hele pagina hebben gelezen. Herhaal belangrijke vragen. Behandel het meest voorkomende bezwaar. Gebruik geen marketingtaal en geef gewoon de feiten.

Tip: Vraag naar veelgestelde vragen en bezwaren van klanten. Noteer die. En plaats ze op jouw landingspagina.

CTA (call-to-action)

Maak duidelijk hoe je kunt helpen en hoe bezoekers actie kunnen ondernemen:

Benadruk de belangrijkste waardepropositie. Maak de CTA duidelijk en overtuigend. Als er een formulier is, gebruik zo min mogelijk velden.

Footer

Link alleen naar belangrijke pagina’s. Maak duidelijk hoe mensen in contact kunnen komen. Privacy- en cookiebeleid en de algemene voorwaarden zijn verplicht.

Bekijk deze cheatsheet voor een converterende landingspagina.

Snelle Tips

90% van het werk wordt gedaan door de hero sectie. Maak het pakkend. Je CTA-knop moet het meest opvallende element op de pagina zijn. Wees kort en duidelijk. Optimaliseer voor scanbaarheid. Mobielvriendelijk is verplicht. Als je voldoende verkeer hebt, doe regelmatig A/B-tests om de beste tekst en afbeeldingen te vinden die converteren. Zo niet, verzamel veel feedback van anderen.

Nou, dat was het voor vandaag. Ik hoop dat je het leuk vond, veel succes!

Wanneer je er klaar voor bent, zijn er 2 manieren waar ik je kan helpen:

1. Gratis 1:1 online meeting om je huidige website door te nemen: Samen kijken we waar winst te behalen valt en hoe we de gebruikerservaring kunnen verbeteren. 

2. Vraag een website analyse aan.